dissabte, 7 de novembre del 2015

JEAN PIAGET

Fou un psicòleg experimental, filòsof i biòleg suís interessat en l'epistemologia genètica i famós per les seves aportacions en el camp de la psicologia evolutiva, els seus estudis sobre la infància i la seva teoria del desenvolupament cognitiu.

Va publicar diversos estudis sobre psicologia infantil i, basant-se fonamentalment en la detallada observació del creixement dels seus fills. Va elaborar una teoria de la intel·ligència sensorial-motriu que descriu el desenvolupament gairebé espontani d'una intel·ligència pràctica que sustentada en l'acció.
L'infant necessita jugar perquè és l'única manera que té de poder interaccionar amb la realitat que el desborda.

. ASSIMILACIÓ 
L'infant s'adapta a situacions externes i n'obté elements.
. ACOMODACIÓ
L'infant s'ajusta a condicions externes.
. EQUILIBRAMENT
L'infant oscil·la entre assimilació i comodació per aconseguir un equilibri.

0-2 ANYS
SENSORIOMOTRIU
FUNCIONAL/ CONSTRUCCIÓ
SONALLS, MANTES ESTIMULADORES
2-6 ANYS
PREOPERACIONAL
SIMBÓLIC/ CONSTRUCCIÓ
BANCS DE PROFESSIÓ
6-12 ANYS
OPERACIONAL CONCRET
REGLAT/ CONSTRUCCIÓ
JOCS REGLATS, TRENCACLOSQUES
>12 ANYS
OPERACIONAL FORMAL
REGLAT/ CONSTRUCCIÓ
JOCS REGLATS (ESCACS, PARXÍS)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada