Va publicar diversos estudis sobre psicologia infantil i, basant-se fonamentalment en la detallada observació del creixement dels seus fills. Va elaborar una teoria de la intel·ligència sensorial-motriu que descriu el desenvolupament gairebé espontani d'una intel·ligència pràctica que sustentada en l'acció.
L'infant necessita jugar perquè és l'única manera que té de poder interaccionar amb la realitat que el desborda.
. ASSIMILACIÓ
L'infant s'adapta a situacions externes i n'obté elements.
. ACOMODACIÓ
L'infant s'ajusta a condicions externes.
. EQUILIBRAMENT
L'infant oscil·la entre assimilació i comodació per aconseguir un equilibri.
0-2 ANYS
|
SENSORIOMOTRIU
|
FUNCIONAL/ CONSTRUCCIÓ
|
SONALLS, MANTES ESTIMULADORES
|
2-6 ANYS
|
PREOPERACIONAL
|
SIMBÓLIC/ CONSTRUCCIÓ
|
BANCS DE PROFESSIÓ
|
6-12 ANYS
|
OPERACIONAL CONCRET
|
REGLAT/ CONSTRUCCIÓ
|
JOCS REGLATS, TRENCACLOSQUES
|
>12 ANYS
|
OPERACIONAL FORMAL
|
REGLAT/ CONSTRUCCIÓ
|
JOCS REGLATS (ESCACS, PARXÍS)
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada